Årets ildsjel 2021 ble Kvennabakkens venner

Postet av Geir Tore Midttømme den 30. Sep 2021

Årets ildsjel kandidat fra Melhus idrettsråd 2021.

Årets Ildsjel er en hederspris for fortjenestefullt arbeid for idrettens sak

Idrettsrådet skal peke ut Årets Ildsjel i hver kommune– dette er styrets ansvar!

Melhus idrettsråd hadde også i år veldig mange gode kandidater å velge i, fra flere idretter i hele kommunen. Som hver og en hadde vel fortjent en pris

På styremøte 29.09.2021 har styret i Melhus idrettsråd enstemmig valgt ut en gruppe som kaller seg Kvennabakkens venner med Gunn Bergmann i spissen. Som vinner av årets ildsjel i Melhus.

Selve prisutdelingen finner sted på Idrettens hederskveld 5.november kl. 18.00 på Trondheim kino Nova med påfølgende festmiddag med show kl..20.00 på Scandic Nidelven

Idrettsrådet har varslet vinneren og invitert til kvelden fredag 5.november

Om vinneren

Kvennabakkens venner er en gjeng pensjonister (noen av dem er i jobb fortsatt også) som virkelig har tatt tak de siste årene, og de har bidratt til at skianlegget på Kvennabakken nå nærmer seg full oppgradering.

Der møtes de flere ganger i uka og står på for idrettslaget. Medlemmene i gruppa skrur og fikser på løypemaskinen og snøscooteren, legger panel på vegger, beiser, maler, vasker og styrer på uten å få ei krone for innsatsen og timene de legger ned.

Enda er det mange ting som ikke er nevnt!

Det de gjør, er for klubben som de er så glad i, de er uselviske og krever ingenting tilbake.

Alt de gjør er med på at de som tilrettelegger for aktivitet på kvennabakken kan fokusere mer på medlemmene og aktiviteter de skal legge til rette for. Alt dugnadsarbeidet de legger ned bidrar til at klubben går rundt med en sunnere økonomi, for om vi skulle ha betalt for alt de har gjort så hadde det vært vanskelig ifølge styret i Hovin IL.

Det er imponerende å se alt de har fått til de siste årene, og det er ingen tvil om at disse menneskene burde hedres på aller beste måte.

I tillegg til hedersprisen har Melhus idrettsråd fullmakt fra årsmøtet til å gi en økonomisk pengegave til vinneren av årets ildsjel i Melhus kommune.

Prispengene må årets ildsjel gi til et idrettslag som ildsjelen selv bestemmer.

Idrettsrådet kan gi inntil 10.000 i pengegave ut fra økonomien til rådet. Styret i Idrettsrådet har i år vedtatt i år å dele ut kr 10.000.- til det idrettslaget vinneren av årets ildsjel velger.

Idrettsrådet i Melhus gratulerer årets ildsjel